IZBORNIK HOME FORUM ACCESS EXCEL WORD KAZALO

HOME

   
1 Uvod
2 Internet
3 Html
4 Prednosti Html-a
5 Ograničenja Html-a
6 Temeljni format
7 Početak rada
8 Doctype
9 Element Html
10 Podjela dokumenta na glavu i tijelo
11 Naslov dokumenta
12 Meta podaci
13 Određivanje koda za prikaz naših slova
14 Odabir pozadine - background-a
15 Odabir boja
16 Odabir slova - fonta
17 Umetanje naslova
18 Umetanje horizontalnih linija
19 Umetanje slika
20 Umetanje tablica
21 Umetanje hiperveza
22 Umetanje e-mail adrese
23 Umetanje formi
24 Upload file
25 Obrada teksta
26 Podloga i zvuk
27 Rad sa slikama
28 Rad s tablicama
29 Rad sa listama
30 Izvedba linka
31 Mapiranje slike
32 Rad sa formama
33 Razno
34 Popis kodova boja
35 Popis kodova boja 2
36 HEX color generator
37 Razni primjeri koda
38 Tutorial Front Page 2003
 

HTML - MICROSOFT FrontPage 2003 - Web tutorial for dummy

1. Uvod u HTML osnove - for dummy
( izrada web stranice )


Upravo ste započeli sa gledanjem web stranice namijenjene za početnike ( dummies ) u radu sa HTML jezikom ( HTML osnove za početnike ) - Izrada web stranice u Frontpage ( for dummy )
U koliko niste početnik zaobiđite ovaj tutorial u širokom luku ;-).

U nekoliko koraka opisat ću neke osnove HTML jezika za izradu web stranica a u zadnjem linku možete pogledati slikoviti tutorial za izradu web stranica pomoću programa Microsoft Front Page 2003 koji je namijenjen za izradu web stranica i koji sam generira HTML code ( da ne morate ručnu upisivati code )

HTML uvod - Kako napraviti vlastitu www stranicu

To je pitanje s kojim se susretnu kad - tad svi koji se koriste internetom, a tu onda već počinju problemi. Najbolje je ako imate prijatelja koji vam može pomoći savjetom, uputiti vas na literaturu koju možete koristiti ili stranice na internetu koje imaju kratke tečajeve za izradu www stranica.

''Svaki je početak težak''. Hvala Bogu imam prijatelje informatičare, imao sam puno dobre volje i velike telefonske račune, ali vjerujte isplatilo se. Danas mogu izraditi stranicu kakvu želim, limit je samo moja ograničena kreativnost i mašta.

Znanje i materijale koje sam skupio surfajući internetom želim podijeliti sa svima koji dođu na ove moje stranice i olakšati im proces učenja, a vjerujte on je stalan i ne kažu ljudi uzalud: ''Čovjek uči dok je živ!''

Još jednom želim naglasiti ovo nije samo moja ''pamet'', već materijali skupljeni na internetu i povezani u jednu cjelinu. Da bih se odužio svim webmasterima od kojih sam skupljao znanje njihovi linkovi naći će svoje zasluženo mjesto na ovim stranicama.  Vama koji ste pokazali interes za ove stranice zahvaljujem se i želim vam uspješan rad!

UPUTE ZA IZRADU WEB STRANICE

Posjetitelji su vaša najveća vrijednost. Njihova brojnost svjedoči da vaš site ima barem neku kvalitetu. Međutim, mnogi webmajstori vjerojatno iz neznanja ili nemarnosti muče svoje posjetitelje. Ako želite zadržati posjetitelje na svom siteu, nemojte raditi sljedeće velike greške:

·         korištenje glazbe u pozadini - vaši posjetitelji će vas proklinjati zbog ovog. Ne samo da velik broj posjetitelja ima potpuno drukčiji glazbeni ukus od vas, nego je mnogo vjerojatnije da će oni za vrijeme surfanja slušati vlastitu glazbu. Pokušajte slušati dvije pjesme odjednom i bit će vam jasno zašto pozadinska glazba mora biti uklonjena.

·         diranje sistemskih postavki browsera - u ovu grupu grijeha spada onemogućavanje funkcije Back buttona, sprječavanje desnog klika mišem, maksimiziranje browser prozora i uklanjanje svih vidljivih kontrola, stavljanje beznačajnih poruka poput "Dobrodošli na moj website" u status bar i slično. Sve navedeno predstavlja težak bezobrazluk. Ako želite među posjetiteljima izazvati gađenje - samo naprijed!

·         korištenje tzv. "splash" stranice - to su stranice koje često sadrže samo veliki i teški logo te naznaku gdje treba kliknuti da bi se ušlo u site. Dobro jutro! - posjetitelji su već ušli na vaš site i zbog čega još jednom moraju kliknuti da bi konačno došli do sadržaja? Najegoističniji će na splash stranicu staviti svoju flash intro animaciju od nekoliko stotina kilobajta. To je isto kao da vas pri ulasku u trgovinu zamole da obavezno pogledate njihov "kratak" reklamni spot od pet minuta.

·         pop-up prozori - ako ih koristite s namjerom da zaradite neki cent, razmislite koliko dobivate, a koliko gubite. Koliko dobivate po jednoj pop-up reklami - jedan cent, pet, deset? Podsjećamo samo da je vrijednost jednog stalnog posjetitelja neprocjenjiva i da posjetitelji MRZE prozore koji iskaču sami od sebe.

·         obavezna registracija pri ulasku na početnu stranicu - možda će vam ovo zvučati novo (što je dobar znak), no ima webmastera koji pri ulasku na početnu stranicu postave mali applet sa zahtjevom da se korisnik registrira ostavljanjem imena ili adrese. Gdje im je pamet? Svaki, pa i najmanji znak prisile na vašem siteu otjerat će posjetitelje kilometre daleko od vas.

·         nemogućnost gledanja sitea bez nekog čudnog plug-ina - čak ni sa standardnim plug-inovima poput Flash ili Shockwave playera nećete usrećiti sve posjetitelje jer mnogi ni ne znaju što je to plug-in. Osim u slučaju da se bavite testiranjem neke nove revolucionarne multimedijske tehnologije - držite se standardnog.

 Prava ideja za dobar web site

Loše rješenje

Većina domaćih webmastera odlučuje se za izradu portala. Oni su obično toliko loši i toliko slični jedni drugima, da su im šanse za opstanak minimalne. Razlog tome je krajnja neinventivnost i česta kopiranja, pri čemu svaki site krasi isti koncept s vijestima u sredini, vremenskom prognozom i anketom s lijeve strane, vicem dana i izbornikom s desne.

Ovakav koncept je osuđen na propast, osim ako već nemate spremnu dobru financijsku podršku i tim ljudi koji će ovakav site raditi.

Bolje rješenje

Želite li profitabilan site, morate ponuditi nešto novo. To i ne mora biti nešto što još nigdje ne postoji - dovoljno je da ne postoji na domaćoj web sceni. Ako je malo bolje pogledate vidjet ćete da, recimo, nedostaje siteova za najmlađe, kao i za teenagere.

Ni siteova koji će se baviti isključivo glazbom i svime što je okružuje nema mnogo. Postoje tematski portali elektronske glazbe (er45.com/pegla.com), ali za jazz ili primjerice glazbu sedamdesetih ne postoji dobar site, ako uopće i postoji.

Tematike ne nedostaje: naša je scena, srećom po vas, još uvijek relativno mlada i svaki projekt se dočekuje sa zanimanjem.

Ključna stvar je ideja, ali...

Dobra ideja je pola obavljenog posla. Samo pola, jer se već i prije pokazalo kako dobra ideja ne znači nužno i dobru realizaciju. Kao primjer možemo navesti site proleteri.com koji je trebao biti urbani portal, a pretvorio se u rijetko ažurirani ezine. Tako je i uspjeh.com krenuo dobro kao mali poslovni portal, no ubrzo je ugašen.

Nakon što se odlučili kojom ćete se tematikom baviti, i nakon što ste realizirali projekt, stvar naravno nije gotova. Želite li profitabilan site, nužno je imati dovoljan broj posjeta na svakodnevnoj bazi. Želite li pak dovoljan broj dnevnih posjeta, morate sa siteom živjeti od 0-24, i ažurirati ga cijelo vrijeme, svaki dan, svaki sat.

Dnevnog ažuriranja se ne drže ni "veliki" portali, pa su vam samim tim šanse za uspjeh veće. Naime, od portala se očekuje da budu i više nego ažurni u donošenju vijesti. To na žalost nije tako. Probajte pratiti neke od stranih medija, pa ćete vidjeti da spomenuti portali ponekad kasne s nekim vijestima i po nekoliko dana! Kada bi to uspoređivali s televizijom kao medijem, bilo bi otprilike kao da ste neki "breaking news" (poput napada na Sjedinjene Države) u Dnevniku gledali dvadesetak dana kasnije!

Savjet koji se često ponavlja, a koji nije za baciti jest: učite na tuđim greškama. Na domaćem webu ima primjera, kako dobrih, tako i loših siteova koji će vam "pokazati" stanje stvari...

 Kako napraviti web stranicu

Većina ljudi krene s mišlju: "Idem napraviti stranice...", a da prije toga uopće ne razmisle kakve stranice žele i što njima žele postići, pa naprosto krenu i završe negdje...(a ponekad ni ne završe).

Proces dizajniranja treba se sastojati od četiri dijela:  

          I)  koncepta stranica,
II)  dizajna,
III) izrade i
IV) marketinga

U ovoj prvoj fazi rješavamo probleme koji su nas kopkali dok su stranice bile samo ideja u našoj glavi (razrađujemo ideju). Sad je vrijeme da se sve to prebaci na papir, ali prvo trebamo odgovoriti na par pitanja (predlažem da odgovore zapisujete kako biste se kasnije, ako zalutate, mogli bezbolno vratiti na put koji ste sami zacrtali!).

Pitate se: a gdje ću ja to zalutati?

Za izradu jednog sajta potrebno je cca. mjesec dana. U tih mjesec dana vjerojatno će izaći neki novi program za izradu slika, DHTML-a, swf-ova, PHP-a, zvukova i sl. (ili ćemo otkriti neki na koji do sada nismo naišli). Svaki program ima neke nove opcije koje ćemo prirodno željeti istražiti. Naravno, ako mislimo izrađivati stranice, moramo biti u toku sa tehologijom i novim programima, istraživati nove opcije. S korištenjem novih programa dolaze i novi problemi koji će odugovlačiti proces izrade.

Napravite site onako kako ste ga prvotno zamislili, a na idući site koji ćete izrađivati primijenite novo stečeno znanje.

Postavite si ova pitanja:

·         Zašto je ovaj web site potreban? Što točno želimo postići, da li je web prava metoda? Ako želimo vršiti dostavu pizze i ostalih jela, možda bi logičniji potez bio tiskanje reklamnih letaka.

·         S kime ćemo komunicirati putem sajta? Identificiramo publiku kako bismo dizajnirali najsmislenije rješenje i sklopili dogovor sa posjetiteljima tako da i jedni i drugi imamo koristi. Stranice radimo za posjetioce od kojih želimo nešto: pobuditi zanimanje za neku aktivnost, prodati im nešto, podučiti ih...

·         Kako će komunikacija biti najefektivnija? Ravnamo se premo onome što želimo predstaviti na našem sajtu.

·         Što želim da posjetitelji odnesu sa sobom? Posjetitelj je kod nas... trebamo se usredotočiti na to kako pokazati sve dostupne materijale i podržati/usmjeriti reakciju (što već želimo da posjetitelj napravi) - što direktnije možemo.

·         Kada bi web site trebao biti gotov? Treba odrediti rok do kada će stranice biti uploadane i funkcionalne.

Ovdje ćemo izabrati koje tehnologije ćemo koristiti za izradu stranica već prema tome tko će nam biti publika, kako ćemo najbolje komunicirati s njom i kakvu reakciju želimo izazvati. Također već možemo isplanirati kako će se posjetitelji kretati po stranicama.

Ako je naš proizvod high-tech i ako su naši posjetitelji mladi ljudi željni brzog napretka i novih stvari, korištenje najnovijih online trikova je najbolji izbor (oni će vjerojatno biti opremljeni jačim računalima, novijim plug-inovima).

Međutim, ako ciljamo na širu publiku, upotrebom nove tehnologije ćemo posjetiocima koji nisu opremljeni tom tehnologijom onemogućiti pregledavanje sadržaja stranica, a to nije dobro. Generalno govoreći, uvijek ćemo imati više problema ako koristimo noviju tehnologiju (zašto koristiti shockwave kada može poslužiti i obični GIF).

Usredotočimo se na nekoliko cjelina kod dizajniranja:

·         Sučelje (Interface):
Kod dizajniranja je potrebno izabrati metaforu ili stil koji je jedinstven za sadržaj, a opet podržava i pojašnjava komunikaciju. Naš je zadatak napraviti sučelje koje je direktno i što pamtljivije. Izazov je napraviti nešto korisno a opet nešto u čemu ljudi mogu uživati.

·         Organizacija sučelja:
Većina ljudi pristupa web sajtu s dva pitanja: Što ovdje ima za mene? Kako stići do toga?. Ako sajt odmah ne odgovori na ova dva pitanja, posjetitelji će biti na putu na drugo mjesto. Međutim, ako imaju osjećaj da je sadržaj sajta korisan, zabavan, inspirirajuć i ako imaju osjećaj da oni kontroliraju situaciju, vrlo vjerojatno će ostati i vratiti se u budućnosti.

Bez obzira kako dobar koncept osmislili i kakve napredne tehnologije koristili, ako posjetitelj ne može naći ono što želi, ubrzo će mu postati dosadno.

Korisne smjernice kod dizajniranja sučelja:

  • ne bi trebalo biti dostupno više od 6 glavnih opcija

  • navigacijski izbori trebaju biti intuitivni tako da se posjetitelj ne treba pitati 'Gdje ću stići ako kliknem ovo?'

  •  linkovi trebaju biti jasni i korisni

  • posjetitelj ne smije biti izgubljen - uvijek mora imati opciju vratiti se tamo gdje je bio prije zadnjeg klika

Kako to ide:

Vrlo važna faza je skiciranje web site-a ( čitaj sajta ) prije nego što počnemo izradu. Pomoću nje ustvari odgovaramo na pitanje 'Kako ovaj sajt radi?'. Jednostavnim skicama koje će predstavljati grafičke elemente, tekst i ostale sadržaje možemo ilustrirati individualne stranice, pojedine važne elemente site-a i njihove odnose kroz cijeli sajt. U ovom procesu simuliramo kako će se posjetitelj kretati kroz site i pazimo na veće previde.

Nakon što su sve stranice na mjestu, počinjemo istraživati kako bi se tipičan posjetitelj mogao kretati kroz sadržaj. Pitajmo se da li sadržaj ili organizacija može biti pojačana, pojednostavljena ili intuitivnija.

Odigrajmo ulogu posjetitelja koji je zainteresiran za to što naš sajt ima za ponuditi, ali kao neovisan čovjek, lutalica - onaj koji tipično želi preko travnjaka od točke A do točke B radije nego ostati na pločniku. Da li su linkovi prilagođeni ovakvom posjetitelju, kao i ljudima koji sve temeljito proučavaju? Nastavite razmještavati i prilagođavati elemente stranice dok niste zadovoljni njihovim odnosima.

- Prototip: Prototip je ustvari skica koju radimo na ekranu monitora. Slažemo skice elemenata (tekstova, sučelja, slika…) i pregledavamo da li je doživljaj onakav kakav smo željeli prije nego sve to složimo u cjelinu. Nakon dužeg gledanja u isti sadržaj autosugestija nam kvari objektivnost, pa je prototip najbolje pokazati što mješovitijoj publici kako bismo čuli sve komentare.

Još jednom ćemo se potruditi i izbaciti nevažne stvari i pojednostavniti cjelokupni sadržaj.

Nakon što je publika pregledala sajt, zamolit ćemo ih da nam svojim riječima objasne kako su oni doživjeli naš sajt, što misle koji je cilj sajta, kako su se osjećali prilikom pregledavanja i što su htjeli napraviti kad su otišli (reakcija na sadržaj). Usporedimo to s našim ciljevima.

Sigurno je sigurno: Vjerojatno će nam biti potrebno par preinaka prije nego što napravimo sajt za publiku koju smo i htjeli, ali kada stignemo do te točke, bilo bi dobro vrijeme da potpišemo ugovor sa naručiteljem (ako dizajnirate za druge, a ne za sebe). To znači da su se obje strane složile oko sadržaja i da će svaka preinaka biti doplaćena. U protivnom se kod prvog pregledavanja naručiocu može svidjeti koncept, da bi se po završetku izrade dosjetio kako bi ga još mogao dopuniti ('ajde molim te dodaj još jednu rubriku u meni'). Dizajneru će ta dopuna pokvariti cijeli koncept (meni smo napravili tako da stane točno u određeni dio ekrana i svako povećavanje je nedopustivo jer razbija cijeli koncept).

Napominjem da su ovo gore iznesena moja mišljenja i ne mora se svatko složiti s time, što odobravam i ne poričem. Svatko ima svoj način gledanja na istu stvar i mišljenja se uglavnom razilaze. Tako ćete i Vi nakon čitanja tekstova na ovim stranicama steći svoje mišljenje i to je Vaše pravo.

Literatura korištena za izradu ove web stranice :
ustupljeni materijali prijatelja Damira i deana2001
web stranica www.webmajstori.net
ustupljeni materijali I. Štajcer
internet mreža ( nepoznati autori , stoga se izvinjavam svima onima koje nisam spomenuo )

COPYRIGHT - 2008 - IvanC - www.ic.ims.hr